Eskişehir Teknik Üniversitesi (ESTÜ) Çocuk ve Genç Eğitimi Uygulama ve Araştırma Birimi tarafından düzenlenen 2025 Yaz Programları kapsamında üç farklı eğitim programı başarıyla tamamlandı. “Kolajla Metamorfoz”, “Böcek Okulu” ve “Gençler İçin Pazarlama” başlıklı etkinliklerle çocuklar ve gençler, sanat, bilim ve iş dünyasının temel kavramlarını eğlenceli bir öğrenme deneyimiyle keşfetti.
“Kolajla Metamorfoz” programı, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi öğretim elemanları araştırma görevlisi Dr. Aysu YILMAZ BARIŞ ve araştırma görevlisi Seda CANOĞLU’nun yürütücülüğünde, 9–12 yaş arası çocukların katılımıyla gerçekleştirildi. Programda çocuklara, dönüşüm anlamına gelen “metamorfoz” kavramı yaratıcı örneklerle tanıtıldı. Günlük yaşamdan nesne ve kavramlarla yapılan açıklamalar sayesinde çocukların soyut düşünme ve yaratıcı hayal kurma becerileri desteklendi. Uygulama aşamasında, kolaj (kesme–yapıştırma) tekniği kullanılarak farklı nesne ve fikirler birleştirildi ve özgün tasarımlar ortaya çıktı. Bu süreçte çocuklar, hayal güçlerinden beslenerek yeni figürler, nesneler ve hikâyeler oluşturdular. Çalışmalar, sanatsal ifade becerilerini geliştirmenin yanı sıra çocuklara dönüşüm ve tasarım süreçlerine dair farkındalık kazandırdı. Programın genel amacı, sanatın bir ifade biçimi olduğunu göstererek çocukların özgüvenlerini artırmak ve yaratıcılıklarını teşvik etmek oldu.
“Böcek Okulu” programı ise Fen Fakültesi Biyoloji Bölümü öğretim üyesi Prof. Dr. Ferhat ALTUNSOY’un yürütücülüğünde 7–14 yaş arası çocukların katılımıyla gerçekleştirildi. Program süresince çocuklar, canlılar içinde en kalabalık grubu oluşturan böceklerin yaşamlarını gözlemleme fırsatı buldu. Entomoloji Laboratuvarında gerçekleştirilen uygulamalı etkinliklerle bilimsel yöntemleri eğlenerek öğrenen çocuklar, aynı zamanda Biyoloji Bölümü’nde yer alan Zooloji Müzesini ziyaret ederek sergilenen türler hakkında bilgi edindi. Böcek ve kelebek koleksiyonlarını inceleyen katılımcılar, bu canlıların çeşitliliği ve yapıları hakkında meraklarını pekiştirdi. Programın sonunda doğada tuzakladıkları canlı böcekleri mikroskop altında inceleyerek bilimsel gözlem becerilerini geliştirdiler. Etkinliklerle, çocuklarda böceklere karşı yaygın olan korku ve önyargıların azalması, bu canlılara karşı daha sağlıklı ve merak dolu bir tutum geliştirmeleri hedeflendi. Ayrıca böceklerin ekosistemdeki kritik rolü vurgulanarak ekolojik farkındalık kazanmaları sağlandı.
“Gençler İçin Pazarlama” adlı program, Öğr. Gör. Dr. Avşar BAŞ’ın yürütücülüğünde 15–17 yaş arası gençlerin katılımıyla iki gün süresince gerçekleştirildi. İlk gün, gençler reklamların yalnızca görsel bir eğlence unsuru değil, aynı zamanda stratejik mesajlar içeren yapılar olduğunu keşfetti. Duygusal, mizahi ve yaratıcı reklam örnekleri üzerinden hedef kitle, vaat ve iletişim dili üzerine analizler yapıldı. Katılımcılar, kendilerini etkileyen reklamların neden etkileyici olduğunu sorgulayarak eleştirel düşünme becerilerini geliştirdi. Başarılı markaların ardındaki stratejiler incelendi, bir markanın vizyonu, hedef kitlesi, sloganı ve duygu dili gibi unsurlar analiz edildi. “Marka deyince aklına ne geliyor?” sorusu etrafında yapılan beyin fırtınaları ve tartışmalar, gençlerin yaratıcı düşünme becerilerini harekete geçirdi. Programın ikinci günü, pazarlamaya dair temel kavramların öğrenilmesini sağlarken, günlük yaşamda karşılaşılan marka ve reklamlara karşı daha bilinçli bir bakış açısı kazandırdı.
7–17 yaş aralığındaki çocuk ve gençlere yönelik hazırlanan bu özgün yaz programları, bilimden sanata, teknolojiden doğaya uzanan geniş bir yelpazede eğitici ve eğlenceli içerikler sunmaya Temmuz ve Ağustos aylarında da devam edecek.