Eskişehir Teknik Üniversitesinde (ESTÜ) eğitim-öğretim faaliyetlerinde kalite güvencesi kültürünü güçlendirmek amacıyla yürütülen çalışmalar kapsamında, 2024-2025 Akademik Yılı Eğitimde İç Kalite Güvencesi Raporu Değerlendirme Toplantıları 15-18 Eylül 2025 tarihleri arasında gerçekleştirildi.
Kurumsal Gelişim ve Planlama Koordinatörlüğü tarafından organize edilen toplantılarda, birimlerin Eğitimde İç Kalite Güvencesi Raporu değerlendirmeleri Üniversitemiz Kalite Komisyonu üyeleri tarafından sunuldu. Fakülte ve yüksekokul yönetimleri ile bölüm başkanları ve program sorumlularının katıldığı oturumlarda, raporların bulguları değerlendirildi, güçlü yönler ve gelişime açık alanlar ele alındı.
Toplantı programı, 15 Eylül 2025’te Doç. Dr. Nuray GEDİK tarafından değerlendirilen Bilişim Teknolojileri Meslek Yüksekokulu ile başladı. Ardından 16 Eylül’de, sabah oturumunda Havacılık ve Uzay Bilimleri Fakültesi değerlendirmeleri Prof. Dr. Önder ALTUNTAŞ tarafından, öğleden sonra ise Fen Fakültesi geri bildirimleri Doç. Dr. Emel ERMİŞ tarafından sunuldu. 17 Eylül’de sabah oturumunda Porsuk Meslek Yüksekokulu ve Ulaştırma Meslek Yüksekokulu raporları Prof. Dr. Saye Nihan ÇABUK, Öğr. Gör. Merve HOPA ve Doç. Dr. Seçkin ULUSKAN tarafından aktarılırken; öğleden sonra Mimarlık ve Tasarım Fakültesi değerlendirmeleri Doç. Dr. Engin KAPKIN tarafından yapıldı. Program, 18 Eylül 2025 sabahı Spor Bilimleri Fakültesi oturumunda Prof. Dr. Hakan KATIRCI’nın değerlendirmeleri ile devam etti ve öğleden sonra Mühendislik Fakültesi raporu Dr. Öğr. Üyesi Leman Esra DOLGUN ve Dr. Öğr. Üyesi Hüseyin Ersin EROL tarafından değerlendirilerek toplantılar tamamlandı.
Toplantılarda, eğitim-öğretim süreçlerinde kalite güvencesi standartlarının uygulanması, raporlama süreçlerinde karşılaşılan güçlü yönler ve gelişmeye açık alanlar ele alınırken; özellikle AKTS bilgi paketindeki eksikliklerin giderilmesi ve bölüm/birim ile program web sayfalarının İngilizce kısımlarının hızlıca tamamlanması yönünde önerilerde bulunuldu. Ayrıca akreditasyon süreçlerinin önümüzdeki dönemlerde de etkin sürdürülmesi, ders öğrenme çıktıları ve program çıktılarının düzenli olarak izlenmesi ve tüm kalite çalışmalarında PUKÖ (Planla-Uygula-Kontrol Et-Önlem Al) döngüsünün etkin biçimde kullanılması gerektiği vurgulandı.
Bu değerlendirmeler, ESTÜ’nün kalite odaklı eğitim-öğretim anlayışını geliştirmek ve sürdürülebilir iç kalite güvencesi sistemini daha etkin kılmak adına önemli bir zemin oluşturdu. ESTÜ, kalite güvencesi çalışmalarını tüm akademik birimlerde sistematik bir şekilde sürdürerek, elde edilen geri bildirimleri eğitim-öğretim faaliyetlerinde sürekli gelişim için kullanmaya devam etmektedir.